Internet stał się czymś, bez czego wielu z nas nie potrafi już wyobrazić sobie codziennego funkcjonowania. Czytamy w nim najświeższe wiadomości, oglądamy filmy, a nawet robimy zakupy. Prowadzenie sklepu internetowego wymaga odpowiedniego oprogramowania, które powinno być dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań danej firmy. Rozwiązaniem okazuje się być oprogramowanie e – commerce, czyli aplikacja szyta na miarę. Dowiedzmy się co to takiego.
Kto może skorzystać z tego typu aplikacji?
Z oprogramowania e– commerce, czyli aplikacji szytej na miarę, korzystają wszyscy ci, którzy zdecydowali się prowadzić strony internetowe zachęcające do zawarcia transakcji handlowej. Bez specjalnego oprogramowania jest to bowiem niemożliwe. Sklep internetowy, a więc coś, z czego dzisiaj korzysta coraz więcej ludzi, to najbardziej znany przykład oprogramowania tego rodzaju. Za pomocą specjalnej aplikacji możliwe jest nie tylko zawarcie transakcji, ale również uiszczenie opłaty o n-line. Wiele osób sądzi, że sklep internetowy pozwala jedynie na sprzedaż produktów. Tymczasem okazuje się, że pośrednictwem sieci bardzo często sprzedawane są także usługi.
Wielomodułowy charakter
Każda aplikacja e– commerce składa się z konkretnych modułów. Mogą one być oczywiście różne w zależności od potrzeb klienta zamawiającego taką aplikację. Niemniej jednak wskazać można moduły uznawane za najbardziej powszechne i spotykane w większości aplikacji tego rodzaju. Zalicza się do nich:
- bazę produktów/usług;
- koszyk zakupów – to do niego trafiają wybrane przez klienta produkty/usługi;
- płatności on-line.
Nie można zapominać także o bazie klientów oraz stronach testowych pełniących niezwykle ważną rolę.
Baza produktów/usług
Jeśli chodzi o bazę produktów/usług, to wyświetlana jest ona na stronie www, która widoczna jest dla klientów. Mają oni możliwość dowolnego wybierania produktów/usług i dodawania ich do koszyka. Dobrze skonstruowana aplikacja e– commerce zawiera dokładne opisy produktów, które wzbogacone są zdjęciami. Nie można zapominać o ujęciu w opisie najważniejszych cech danego produktu bądź usługi. Właściciel sklepu ma dostęp do panelu administracyjnego, za pomocą którego zarządza bazą produktów/usług. Podkreślić trzeba, że dane mogą być importowane do oraz eksportowane z innych systemów informatycznych. Wykorzystywane są do tego odpowiednie moduły.
Baza klientów
Bazę klientów można wykorzystać na przykład do akcji promocyjnych, rozsyłając rozmaite maile reklamowe informujące o aktualnych promocjach czy zawierające kody rabatowe dla najczęściej robiących zakupy.
Sprzedaż internetowa jest dzisiaj naprawdę bardzo popularna. Aby jednak mogła być prowadzona, postawić trzeba na dobrze wykonaną aplikację e – commerce.