Badania epidemiologiczne

Jednym z działów medycyny jest epidemiologia. Zajmuje się ona badaniem czynników, które przyczyniają się do rozwoju i rozprzestrzeniania się chorób zakaźnych. W obrębie zainteresowań epidemiologii znajdują się także inne rodzaje chorób, które nękają daną populację. Podstawy nowoczesnej epidemiologii zostały stworzone przez francuskiego mikrobiologa i chemika Louis´a Pasteur`a.

Jak dzielą się badania epidemiologiczne?

Wśród badań epidemiologicznych można wyróżnić:

-badania opisowe;

-analityczne;

-doświadczalne – do tej kategorii badań zaliczony został kalendarz szczepień.

Badania opisowe są rodzajem badań obserwacyjnych. Z kolei do badań analitycznych można zaliczyć zarówno badania obserwacyjne, jak również badania o charakterze eksperymentalnym. Badania epidemiologiczne odgrywają bardzo ważną rolę w ochronie zdrowia. Do badań o charakterze analitycznym należą:

-badania kohortowe;

-przekrojowe;

-kliniczno-kontrolne;

-ekologiczne.

 Na jakich grupach przeprowadza się badania epidemiologiczne?

Badania epidemiologiczne nie są przeprowadzane na całej populacji. Do celów badawczych wybierana jest grupa reprezentatywna. Osoby do grupy reprezentatywnej wybierane są w sposób losowy. Dobór grupy reprezentatywnej może odbywać się na drodze losowania:

-warstwowego;

-zespołowego;

-systematycznego;

-prostego.

 Jakie są cele badań epidemiologicznych?

Przed badaniami epidemiologicznymi stoi kilka celów. Do najważniejszych z nich należą:

-zbadanie stanu zdrowia danej populacji;

-zbadanie związków, jakie zachodzą pomiędzy zachorowaniem a narażeniem się na czynniki chorobotwórcze;

-zbadanie związków, które zachodzą pomiędzy chorobą a wybranymi metodami terapii;

-opracowanie założeń, które pozwolą je zwalczać.

 Badania sanitarno-epidemiologiczne

Specjalnym rodzajem badań epidemiologicznych są te, które wykonywane są w przypadku osób, które pracują w zakładach produkujących żywność, w gastronomii, oświacie i służbie zdrowia. Badania te mają na celu wykrycie lub wykluczenie chorób, które są przenoszone drogą kropelkową (chodzi tutaj przede wszystkim o gruźlicę). Badania sanitarno-epidemiologiczne wykonuje się także, aby stwierdzić czy osoba, która będzie miała kontakt z żywnością nie jest nosicielem salmonelli, czy nie cierpi na tak zwane choroby biegunkowe.

Badania sanitarno-epidemiologiczne powinny zostać wykonane przed podjęciem pracy w wyżej wymienionych branżach. Dopiero na podstawie wyników tych badań pracodawca może podjąć decyzję, czy dana osoba może zostać zatrudniona. Badania sanitarno-epidemiologiczne można wykonać w sanepidzie. Taką ofertę mają także prywatne kliniki medyczne specjalizujące się w wykonywaniu badań z zakresu medycyny pracy.

 Co zyskujemy dzięki badaniom epidemiologicznym?

Epidemiologia zajmuje się zapobieganiem i zwalczaniem chorób, głównie (ale nie tylko) zakaźnych. Na wynikach badań uzyskanych na podstawie badań epidemiologicznych opiera się ochrona zdrowia. Epidemiologia pozwala uzyskać odpowiedź na tak ważne pytania, jak skuteczne i bezpieczne są leki stosowane w lecznictwie, jakie jest ryzyko rozwoju pewnych chorób w danej populacji, jak często pewne choroby występują i dlaczego.

 

Rola epidemiologii jako jednej z gałęzi medycyny jest ogromna. Bez niej trudno byłoby sobie wyobrazić profilaktykę wielu chorób.

Zarządzanie wieloma skomplikowanymi procesami biznesowymi zwykle bywa bardzo kosztownym oraz czasochłonnym zadaniem. Można jednak dokonać znacznego usprawnienia pod tym kątem, decydując się na wdrożenie w firmie webowej aplikacji.

Dedykowane funkcjonalności

Aby aplikacja mogła spełniać określone potrzeby przedsiębiorstwa, jej funkcje powinny zostać dostosowane do branży oraz powtarzalnych procesów w ramach prowadzonej działalności.

Dedykowane oprogramowanie może stanowić m.in. wsparcie pod względem optymalizacji czasu pracy, raportowania wyników, czy też prowadzenia księgowości i przepływu informacji. Koordynacja wszelkich działań biznesowych jest możliwa poprzez połączenie wielu modułów w jedną aplikację.

Kryteria mobilności

Nowoczesne aplikacje spełniają standardy Google w zakresie responsie design oraz material design. Aby tak się stało, konieczne jest ich dostosowanie do urządzeń mobilnych, zarówno w zakresie intuicyjności, łatwości nawigacji oraz estetyki.

Responsywne aplikacje www powinny być ponadto dostosowane do obsługi w ramach każdego z popularnych systemów (Android, iOS czy Microsoft). Dzięki temu możliwa jest sprawna ich obsługa przez każdego użytkownika w dowolnym miejscu.

Standardy bezpieczeństwa aplikacji WWW

Klient wdrażający w firmie oprogramowanie dedykowane zwykle ma możliwość wyboru, czy zamierza zainstalować system na własnych czy też zewnętrznych serwerach.

Wybór firmy dostarczającej aplikacje www warto uzależnić od tego, czy gwarantuje ona wykonywanie regularnych kopii zapasowych. Nie mniej istotna jest także kwestia stałego monitoringu, audytu wydajności oraz modyfikacji kodu źródłowego, aby zapobiec ewentualnym usterkom i awariom.

Dodatkowe funkcjonalności

Zaprogramowana aplikacja dedykowana powinna być dostosowana do bieżących aktualizacji, usprawnień, a także rozbudowywania systemu o nowe funkcjonalności. Nowoczesne aplikacje webowe pozwalają również na ich wzbogacanie o elementy graficzne oraz audio-video, a także dopasowanie do identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.

Bardzo przydatną funkcję stanowi dodatkowo możliwość integracji systemu z portalami social media, takimi jak Facebook czy Instagram, a także pakietem usług Google.

Wsparcie na każdym etapie

Klienci zaopatrujący się w aplikacje webowe zwykle napotykają na różnego typu problemy po ich wdrożeniu w firmie. W związku z tym ważne jest to, aby podmiot zaopatrujący w oprogramowanie zapewniał stałe wsparcie powdrożeniowe oraz możliwość skorzystania z modułu help desk.

Coraz więcej Polaków na co dzień używa tabletów i smartfonów do pracy, dla rozrywki, a także do celów edukacyjnych. Na rynku istnieje mnóstwo rodzajów tych urządzeń elektronicznych, jak również oprogramowania im dedykowanego. Część z tych aplikacji jest darmowa, jednak nawet najlepsze z nich, opracowywane i udoskonalane przez sieć informatyków działających w środowisku open source, nie mogą równać się z aplikacjami tworzonymi na zamówienie przez zespoły profesjonalistów z firm IT. Taka usługa polega na tym, że ogólną platformę, której rdzeń jest udoskonalany oczywiście i przystosowywany do coraz nowszych urządzeń i ich wymagań, dostosowuje się do potrzeb konkretnego klienta, zainteresowanego kupnem aplikacji. To jest kluczowy czynnik, dzięki któremu jest to dla przedsiębiorców dużo lepsze rozwiązanie niż oprogramowanie otwarte.

Cechy aplikacji mobilnych

Doskonała aplikacja jest przede wszystkim w pełni responsywna. Chodzi o to, żeby dostosowywała wygląd do ekranu konkretnego urządzenia, na którym jest wyświetlana. Jej interfejs musi być też dostosowany do wyświetlaczy dotykowych, ponieważ trudno wyobrazić sobie swobodne jej używanie bez tej opcji. Niezależnie od tego, dla kogo przygotowywana jest aplikacja, czy jest to klient biznesowy, czy instytucja publiczna, priorytetowy w przypadku aplikacji mobilnych jest wygląd. Oprogramowanie, nawet to umożliwiające nawet najbardziej skomplikowane operacje, musi mieć estetyczny layout, być przejrzyste i czytelne. Ponadto systemy na urządzenia mobilne tworzy się w pakiecie podstawowym w modelu SaaS (Software as a Service), bądź też OnCloud, co oznacza, że do jego użytkowania niepotrzebna jest instalacja na konkretnym urządzeniu, a tylko dostęp do zaktualizowanej przeglądarki WWW. Dlatego aplikacje mobilne to inaczej aplikacje WWW.

Dopasowanie do potrzeb

Aplikacje mobilne zwykle są tworzone w formie osobnych modułów, które praktycznie w dowolny sposób można łączyć, tak żeby stworzyć optymalne rozwiązanie dla danej branży, czy klienta. Wśród takich modułów mogą znaleźć się: tworzenie i zarządzanie formularzami, np. zamówień, czy ankiet, system zarządzania zadaniami w obrębie organizacji (CRM), e-commerce, a więc pakiety d obsługi sklepu internetowego (wyszukiwarka produktów/usług, cennik, magazyn, fakturowanie itp.), statystyki, tworzenie i obsługa baz danych. Oprócz modułów firmy opracowujące te rozwiązania oferują też usługi związane z pozycjonowaniem, promowaniem w mediach społecznościowych, itp. Klient powinien dostać taki produkt, w tym stronę internetową, na której będzie bazować przystosowana dla niego aplikacja, który będzie po pozytywnym audycie SEO. Nawet zatem bez wykupienia dodatkowych usług, powinien być wstępnie przygotowany do jak najlepszego pozycjonowania.

Jako naukowiec, potrzebujesz swobody – nie zaprzątasz sobie głowy sprawami, które nie są warte twojej uwagi. Jako naukowiec, możesz mieć poczucie, że twoje badania dla nauki to ważny wkład w życie całego społeczeństwa. Potrafisz rzeczy, które dla innych pozostają poza wyobraźnią. Projektujesz badania, które sięgają głębiej, rozszerzasz horyzont nauki, nawet jeśli zajmujesz się tylko jej wąską dziedziną. Twoja praca jest ważna i nie może czekać, dlatego z chęcią uwalniasz się od zbędnego ciężaru, jaki często stanowią nużące procesy pozyskiwania i gromadzenia danych o charakterze pierwotnym.

Zlecenie wykonawstwa

Powierzenie ich firmie, która w wykonywaniu badań się specjalizuje uwalnia twój umysł i daje ci czas, który możesz poświęcić na ważniejsze rzeczy. Badacze z firm zajmujących się prowadzeniem społecznych badań dla nauki to specjaliści w zakresie pozyskiwania danych pierwotnych oraz ich analizy statystycznej. Statystyka dla nauki jest jednym z najważniejszych elementów działalności firm badawczych o profilu socjologicznym. Oferowane wsparcie dla nauki skupia się wokół wykonywania usług zbierania i statystycznej obróbki danych. Dzięki ich pomocy możesz być pewien, że wyniki, które przyjdzie ci interpretować zostały dostarczone przez fachowy zespół statystyków i socjologów, dlatego ich jakość jest równie wysoka, jak gdybyś sam pieczołowicie dokonał wszystkich czynności badawczych.

Coraz mniej swobody

Publikując artykuł naukowy oparty na wynikach badania przeprowadzonego przez specjalistyczną agencję masz pewność, że praktyczna podstawa naukowa jest bez zarzutu, stanowiąc wiarygodną i rzetelną podbudowę dla wniosków i profesjonalne analizy statystyczne wyższego stopnia. Tym właśnie cechuje się statystyka do prac naukowych. Jakość i efektywność to podstawowe wartości w przypadku kariery badacza. Przed naukowcami stawiane są wymogi, które czasami okazują się niełatwe do spełnienia, a nierzadko odbijają się negatywnie na kreatywności i innowacyjności prowadzonych badań. Projekty badawcze to skomplikowane procedury, które stanowią trudno mierzalną wartość. Niestety, niemal niezależnie od dziedziny, same już wymogi administracyjne zaprzątają stanowczo zbyt wiele uwagi naukowca, którego domeną są badania i poszukiwanie wiedzy. Aby choć częściowo uwolnić umysł od piętrzonych wszędzie niedogodności warto oddać proces realizacji badania i jego wstępnej analizy na poziomie statystycznym kompetentnej i doświadczonej firmie.

„Mam od tego ludzi!”

Analizy statystyczne dla nauki wymagają określonych umiejętności i kompetencji w zakresie matematyki, a pozyskiwanie danych pierwotnych stanowi długotrwały i złożony proces. Pracownicy firmy badawczej poświęcili znaczną część swojej kariery tym zagadnieniom, stając się specjalistami, na których można polegać. Zaufanie, jakim obdarza się wykonawcę statystycznej części badań, zostało okupione konsekwentnym dążeniem do profesjonalizmu. Rzetelność badań prowadzonych przez agencje wynika także z faktu skupienia się na zleconym elemencie procesu badania naukowego, dzięki czemu cała energia badacza skupia się bezpośrednio na określonym zagadnieniu. Jednocześnie zlecający wykonanie badania dla nauki ma możliwość należytego skupienia na tworzeniu artykułów naukowych i pozostałych aspektach szerzej zakrojonego projektu.

XXI wiek jest niewątpliwie czasem intensywnego rozwoju wszystkich dziedzin nauki. Również rynek medyczny i farmaceutyczny rozwija się w bardzo szybkim tempie. Wprowadzane nowoczesne technologie pozwalają na diagnozę chorób, o których jak dotąd nikt nie słyszał. Nie tylko identyfikacja chorób jest możliwa, lecz także efektywne leczenie chorych. Pomimo ogromnej wiedzy, jaką dysponują naukowcy i lekarze, niektóre przypadki nadal uznawane są za nieuleczalne. Wszystko jednak może się zmienić na lepsze dzięki dalszemu rozwojowi medycyny i farmakologii. Wszystkie przeprowadzane badania obserwacyjne muszą posiadać uzasadnienie naukowe oraz przebiegać według ściśle określonego planu. Warto podkreślić, że ów plan, czy inaczej protokół, oceniany jest pod kątem etycznym i merytorycznym przez kilka niezależnych komisji. W takich badaniach nic nie pozostawia się przypadkowi. Warto wspomnieć, że sam proces badawczy przebiega według tzw. Dobrej Praktyki Klinicznej. Badania kliniczne przeprowadzane są w czterech etapach, z których każdy musi zakończyć się pozytywnie by móc przejść do następnej fazy.

Jakie są korzyści z organizacji badań obserwacyjnych?

Dzięki badaniom klinicznym prowadzonym nad lekami i z udziałem pacjentów, możliwe staje się określenie czy nowa forma terapii jest w pełni bezpieczna i co ważniejsze – czy po prostu jest skuteczna. Inną zaletą prowadzonych badań klinicznych jest możliwość przetestowania czy nowa metoda zapobiega chorobom. Tak więc dzięki badaniom możliwa staje się nie tylko diagnoza, lecz także leczenie i zapobieganie różnym chorobom. Niewątpliwie badania kliniczne przyczyniają się do rozwoju i postępu w medycynie. W Polsce badania kliniczne stanowią wsparcie dla systemu publicznej opieki zdrowotnej, ponieważ przeprowadza się je dzięki wielu różnym inwestorom.

W jaki sposób prowadzone są badania obserwacyjne?

Warto podkreślić, że realizacja badań obserwacyjnych prowadzona jest według ściśle określonych zasad, w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom prowadzonego badania. Jak w każdym badaniu, tak również w badaniach klinicznych udział biorą tylko osoby, które spełniają wyznaczone kryteria. Kryteria włączenia określa protokół badania. Zdarza się, że do niektórych testów potrzebni są tylko zdrowi ochotnicy, a innym razem poszukiwani są chorzy, chorujący na dana chorobę. Udział w badaniach wiąże się z pewnym ryzykiem, dlatego tak ważne jest by skonsultować się ze swoim lekarzem prowadzącym czy nie zagraża ono zdrowiu kandydata. Bardzo ważnym jest, by decyzja o udziale była w pełni świadoma i przemyślana. Wartym podkreślenia jest fakt, że uczestnik badania objęty jest systemem praw, które regulują jego bezpieczeństwo. Badania kliniczne są rodzajem eksperymentu badawczego, lecz posiadają ściśle określone reguły i zasady, według których się je przeprowadzania.

Praca zarobkowa to temat, który nurtuje wielu młodych ludzi. Na pewną redukcję stresu w zakresie przyszłego zatrudnienia pozwala drobne zarobkowanie w Internecie, które jest dostępne właściwie każdemu. Pomimo, że raczej jest to praca dodatkowa, wielu ceni sobie możliwości, jakie otwiera ona przed nimi. W sieci istnieje wiele drobnych możliwość zarówno tracenia jak i zyskiwania pieniędzy. Przy pewnej dozie zaangażowania łatwo osiągnąć poziom, gdy bilans się zeruje; przykładowo za miesięczną prenumeratę elektronicznej wersji czasopisma zapłacić można mniej więcej tyle samo, ile w miesiąc zarobimy klikając w filmiki czy płatne linki.

Zarabianie na granie

Aby zarobić na zakup gry na steamie potrzebna jest zwykle nieco wyższa kwota. Jednak ten pułap również można łatwo osiągnąć dzięki internetowym sposobom zarabiania – wymaga to pewnego zaangażowania. Dzięki wypełnianiu płatnych ankiet po zarejestrowaniu w panelu ankiet online można uzbierać sumy z pewnością pozwalające na bycie aktywnym graczem. Zarabianie na ankietach wymaga podania podstawowych danych osobowych, które posłużą do charakterystyki respondenta, kwalifikującej do badań ankietowych. Takie wejście w społeczność badaczy jest także interesujące samo w sobie – niezależnie od gratyfikacji finansowej.

Jak to wygląda?

Takie zarejestrowanie się w panelu płatnych ankiet sprawia, że na mailu pojawiają się zaproszenia do wypełniania ankiet – kilka, kilkanaście tygodniowo. Ankietom przypisane są wartości punktowe, które się kumulują i po zdobyciu określonej ilości punktów można dokonać wypłaty wynagrodzenia. Dobrym pomysłem jest rejestracja w kilku panelach – im więcej ankiet, tym wyższe wynagrodzenia. Ankiety są różne – jedne mają zaledwie 5-6 pytań, inne mają ich kilkadziesiąt – dlatego różne są też wartości punktowe im przyznawane. Nie ma konieczności udzielania odpowiedzi we wszystkich ankietach, które dany panel przekseruje na mail zarejestrowanego respondenta – bez żadnych konsekwencji można pominąć gorzej punktowane opcje i wybrać badania o wyższych wartościach.

Jeszcze więcej korzyści

Dzięki włączeniu się w ten system współtworzy się ogólnopolską społeczność badaczy, co pozwala odczuć wartość własnego głosu, zdania w sprawach, o które pytają kwestionariusze. Ankietyzacja ma często miejsce w rzeczywistości pozasieciowej, na zakupach czy spacerze. Wtedy jednak nikt nie proponuje nam gratyfikacji, a jedynie satysfakcję z pomocy ankieterowi i z możliwości wyrażenia własnego zdania w publicznej przestrzeni. Ten społeczny aspekt wypełniania płatnych ankiet bywa istotny na przykład dla studentów – dzięki uczestniczeniu w ankietyzacji zyskują oni szersze spojrzenie na różne kwestie. Także sam charakter pracy dodatkowej, która nie zajmuje dużo czasu i można ją podjąć i przerwać w każdej chwili, odpowiada studentom.

Medical and pharmaceutical companies operate on a extremely competitive market. It means high trade and massive sale, but on the other hand – huge competitiveness. So, you have billions of dollars worth trade and thousands of competitors. Regardless of a size of a company (small, medium, big). World’s biggest companies are corporations like: Pfizer, Novartis, Teva. They have more than a third of the share of this market. When you want to compete with those giants and their subsidiary companies it is essential to obtain reliable information. It is recommended to obtain those data by conducting healthcare marketing research (about e.g.: technology industries, medical device industries, pharmaceutical industry, consultants of these industries). And is the best choice for those companies to hire pharmaceutical market research Poland agency.

The best agency for medical market research Poland

Market research for pharmacy companies are one of the tool often use by marketing research agencies in Poland. Those market is one of the most attractive for them, because of its worth. So, many research agencies are prepared for those tasks. They have resources, like data analysis systems, surveys programs, statistics and analytics. One of the main decisions in pharmaceutical marketing surveys process is the selection of research agencies. You can search for their portfolios, relatively easy to validate. You can also check range of research techniques specialists (e.g. moderators, interviewers, pollsters, mystery clients), analytics and statistics staff and their experience in different projects. They provide you, with good prepared surveys with the data about a market, new products and their concepts, decision making process (managers, clients, physicians and other target groups), advertising process, customer satisfaction, operation within distribution channels, price sensitivity, patients satisfaction, doctors satisfaction and preferences, brand awareness, analysis of purchasing habits.

How to obtain reliable information

The specialists from the best agency determine in market research for pharmacy which fields of company’s activity to study, about what, which methods and techniques, and on which and how big target group. When it is decided which methods and techniques within them to use, it is crucial to use at least two of them, one from quantitative research, and the other from qualitative research. For example, you can choose between online surveys (CAWI), telephone interviews (CATI), computer assisted surveys (CAPI), traditional questionnaires (PAPI), individual in-depth interviews (IDI), focus group interviews (FGI), case studies, mystery client. Research agency can reach physician, patients, pharmacists, medical staff, nurses.

Najczęściej pojawiająca się definicja, odnośnie aplikacji dedykowanych, mówi o tym, że jest to rodzaj informatycznego systemu, którego głównym zadaniem jest dopasowanie się do swoistych potrzeb przedsiębiorstwa czy instytucji, która decyduje się na ten zabieg. Dzięki swej działalności, oprogramowanie dla firm organizuje przepływ wszelkich informacji w sposób optymalny.

Niewłaściwe podejście małych firm

Częstą sytuacją, zdarzającą się w małych firmach jest praca tylko i wyłącznie na arkuszu kalkulacyjnym. W ten sposób zazwyczaj przygotowywane są raporty i zestawienia, ale nie tylko. Zbiory danych kontrahentów, zbiory wysłanych produktów oraz zbiory zamówień również są w ten sposób budowane. Ich główną zaletą są różne formaty, a także to, że są bardzo rzadko przenoszone i poza ich twórcą nikt nie potrafi z nich skorzystać w prawidłowy sposób. Niewątpliwie są sporo tańsze od tych, które wykonaliby fachowcy z firm zewnętrznych, gdyż tworzone są we własnym zakresie. Prócz przedstawionych kilku korzyści, taki system posiada zdecydowanie więcej wad, patrząc z punktu widzenia strategii rozwojowej firmy. Jednym z zagrożeń jest utrata danych w wyniku nieuczciwie działającej konkurencji. Takie zachowanie może zakończyć się nawet upadłością firmy.

Aplikacje dedykowane

Chcąc zapewnić swoim danym integralność i bezpieczeństwo, warto zdecydować się na zlecenie stworzenia profesjonalnej aplikacji dedykowanej. Dzięki programowi szytemu na miarę, służącemu do archiwizowania baz danych, możliwe staje się zdefiniowanie praw dostępu do poszczególnych modułów. Taki zabieg w odpowiedni sposób zabezpiecza dane, a co za tym idzie, nie skorzysta z nich żadna osoba trzecia. Zlecający stworzenie aplikacji dedykowanej może zażądać, by tylko niektórzy pracownicy mieli dostęp do wszystkich informacji, inni po prostu nie będą mieli takiej możliwości. Program na zamówienie jest na tyle „wygodny”, że pracownicy nie muszą zapamiętywać np. numerów kontaktowych do kontrahentów, ponieważ ich wybraniem zajmie się aplikacja bazodanowa. Pracę całego zespołu może znacząco ułatwić stworzony profesjonalny system. Nie trzeba będzie wtedy ręcznie wprowadzać danych, ponieważ aplikacja zrobi to automatycznie. Takie działania przyczyniają się do wzrostu dynamiki ekonomicznej firmy oraz wzrostu wskaźników efektywności działania firmy. Niewątpliwym atutem wykorzystywania programu szytego na miarę jest optymalizacja procesu obsługi klientów, modyfikowanie nieprawidłowych zamówień do kontrahentów, a także eliminowanie błędów wysyłek. Programy na zamówienie ulepszają ofertę firmy, sprawiając, że staje się jeszcze bardziej precyzyjna oraz znacznie przyspieszają realizowanie wszelkich transakcji. Tym samym zwiększony jest poziom produktywności i efektywności danej firmy.

Wychodząc na przeciw potrzebom współczesnych przedsiębiorców, nasza firma oferuje kompleksowe usługi związane z badaniami rynku (market research), dopasowanymi do Państwa organizacji.
 

Czym jest market research?

Market research to sposób na zapewnienie firmie możliwości budowania konkurencyjnej pozycji w swoim otoczeniu. Dostarcza informacji pozwalających na identyfikację i analizę potrzeb rynku, jego struktury, wielkości oraz konkurencyjności. Umożliwia ustalenie kompletnych strategii biznesowych. Rzetelne badanie rynku ma na celu pozyskanie informacji w oparciu o metody naukowe na temat podstawowych mechanizmów dziejących się w przestrzeni konkretnej branży, aby lepiej móc rozwijać swoje przedsiębiorstwo i osiągać wyznaczone cele.
 

Komu dedykowany jest market research?

Usługi z zakresu market research dedykowane są dla biznesu, organizacji pozarządowych, administracji, mediów, jak również instytucji naukowych. Pozyskując wiedzę w zakresie rynku na którym usługodawca lub instytucja funkcjonują od wielu lat można zaplanować doskonałą strategię marketingową wraz z:

  • skuteczną promocją usług i reklamą,
  • komunikatami trafiającymi do odpowiedniego klienta przez adekwatne kanały dystrybucji,
  • odpowiedzią na zapotrzebowanie konsumentów,
  • elastyczną polityką cenową.

 

W jaki sposób działa market research?

Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® oferuje Państwu kompleksowe rozwiązania w obszarach badań opinii, rynku oraz ewaluacji, na podstawie rozmaitych sposobów wydobywania danych. Ostateczna forma badania ustalana jest w porozumieniu z klientem. Przeprowadzamy market research za pomocą wielu technik i metod badawczych. Realizując badania:

  • diagnozowania potrzeb oraz preferencji konsumentów,
  • prototypów produktów i konceptów reklamowych w oparciu o badania sensoryczne,
  • reakcji na kampanie reklamowe,
  • świadomości marki pośród konsumentów,
  • segmentacyjne rynku,
  • sensoryczne o charakterze ilościowym (Central Location Test),
  • pomiarów obecności produktów w mediach.

 
Eksperci Centrum Badawczo-Rozwojowego opierają się na:

  • bezpośrednich indywidualnych wywiadach kwestionariuszowych (PAPI),
  • wywiadach wspomaganych komputerowo (CAPI),
  • ankietyzacji telefonicznej (CATI),
  • wywiadach osobistych (CAPI),
  • ankietyzacji on-line (CAWI),
  • indywidualnych wywiadach pogłębionych (IDI),
  • badaniach fokusowych (FGI),
  • analizach desk research,
  • analizach SWOT,
  • studium przypadku (Case Study).

 

Wysoka jakość prowadzonych badań

W trosce o wysoką jakość usług proponujemy naszym klientom całościową realizację procesu badawczego:

  • opracowanie badania oraz stworzenie bazy danych,
  • zdobywanie danych,
  • nadzorowanie i zarządzanie procesem wprowadzania danych,
  • obróbkę danych dla konkretnej analizy statystycznej,
  • analizę danych,
  • stworzenie raportu / wniosków.

Używanie nowoczesnych metod analitycznych w analizie rezultatów badań, jest czymś co powinna wykonywać każda dobra firma badawcza. Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® prowadzimy wszechstronne badania market research oraz badania opinii konsumentów dla sektorów: biznesowego oraz publicznego.

Prowadzimy także badania opinii o publicznych instytucjach, znajomości rynku leków i produktów farmaceutycznych OTC / Rx / suplementach diety. Oferujemy również możliwość prowadzenia samodzielnych, błyskawicznych badań za pomocą autorskiej aplikacji SurvGo™.
 

Działania dla biznesu

Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® to doświadczeni eksperci, którzy przekłuwają sprawdzone, naukowe metody i techniki badawcze wraz z wykorzystaniem zaawanasowanych narzędzi, na grunt biznesowy. Zaufało nam już wiele firm i instytucji z polskiego, jak i zagranicznego rynku:

  • medyczno-farmaceutycznego,
  • turystycznego,
  • bankowo-kredytowego,
  • handlowo-usługowego,
  • sektora publicznego.

 
Nasi specjaliści stale poszerzają umiejętności w nowych gałęziach badawczych, a klientom gwarantujemy podejście indywidualne do każdego z projektów.

Po ostatniej wizycie w miejskim szpitalu byłam zdumiona pozytywnymi zmianami, jakie zaszły tam odkąd ostatni raz miałam okazję odwiedzić to miejsce. Po pierwsze, nabrało kolorów, po drugie zmienił się stosunek personelu do pacjentów – a może tylko złośliwy stereotyp dotyczący wszak całej służby zdrowia kazał mi zapamiętać osoby z okienka i zza kontuaru jako nieuprzejme i niekompetentne? Zmianą na plus było także zainteresowanie moją opinią – poproszono mnie o wypełnienie ankiety pacjenta.

Schorzenie narodowe

Powyższy przykład każe zapytać – czy stan służby zdrowia w Polsce jest rzeczywiście taki, jak przywykliśmy o nim mówić? Wiadomo, że wśród naszych chorób narodowych narzekanie jest nawet popularniejsze niż nadciśnienie ( z którym niejako się łączy…), zatem być może warto bliżej się przyjrzeć rzeczywistemu otoczeniu w placówkach medycznych, przywiązując wagę także do jakości udzielanych świadczeń.

Nagradzać najlepszych

Bardzo cieszy fakt, że Ministerstwo Zdrowia stara się promować wysoki standard opieki medycznej udzielając akredytacji najlepszym. Zachęca w ten sposób do starania się te jednostki, w których wciąż potrzebne są zmiany na lepsze. Cieszy też, że ważnym elementem procesu przyznawania ministerialnego dowodu zaufania jest badanie opinii pacjentów, czyli osób, które rzeczywiście są w stanie ocenić warunki funkcjonowania jednostek medycznych. Pomysł nie jest przecież nowy – wiele przedsiębiorstw, chcąc utrzymać określony standard albo planując kampanię reklamową zasięga rady swoich klientów. Są oni źródłem wiedzy o silnych i słabych stronach docierającego do nich przekazu, potrafią też często z dużą przenikliwością wskazać nie tylko obszary zmian, ale i konkretne wskazówki. Podobnie w służbie zdrowia badania ankietowe pacjentów szpitala wydają mi się okazją do dialogu o tym, co potrzebuje ulepszeń, a co już się zmieniło na lepsze.

Taka sytuacja…

Biorąc ten rodzaj kontaktu, badania satysfakcji pacjentów, za zachętę, chciałabym przekazać swoją propozycję ulepszeń właśnie w obszarze ankietyzacji pacjentów. Wydaje mi się, że lepszym pomysłem byłoby prowadzenie jej już po wypisaniu ze szpitala, kiedy wrócę do domu – na przykład drogą internetową. W trakcie opuszczania szpitala myślami byłam już gdzie indziej, a podsuniętą kartkę z roztargnieniem spakowałam do torebki. Dopiero potem przyszło mi do głowy, że wypełnienie jej mogło okazać się „dobrym uczynkiem”.

Rekomendacja poprawek

Badanie ankietowe pacjentów miałoby także więcej sensu po rozstaniu z placówką ze względu na wiarygodność – udzielający odpowiedzi nie powinien być posądzany o obawę przed reakcją personelu na negatywną opinię. Dodatkowo, ankiet nie powinni zbierać pracownicy rejestracji, jeżeli ankietyzacja pacjentów ma się odbywać anonimowo. Papierowa wersja kwestionariusza, który w pośpiechu wyniosłam z placówki nie ma już raczej szans tam wrócić – przecież nie będę specjalnie tam jechać, ani płacić za wysłanie jej pocztą. A jednak chciałabym zachęcić jakoś szpital do utrzymywania pozytywnych standardów, a innym jednostkom medycznym polecić jego przykład.