Każdy produkt lub usługa jest tworzona z myślą o swoim potencjalnym kliencie. Tworząc produkt kierujemy się potrzebami wykazywanymi przez naszych odbiorców oraz poszukiwanymi przez nich rozwiązaniami, wciąż dążąc do ich zaspokojenia.

Twój produkt lub usługa wciąż obraca się wokół klientów i ich doświadczeń, a Ty każdego dnia dokładasz wszelkich starań, aby zapewnić pozytywne wrażenia i odbiór. Ta podróż, polegająca na zapewnieniu klientom pozytywnych wrażeń, zaczyna się od momentu, w którym trafią na Twoją markę i wykracza poza moment, w którym stają się Twoimi klientami. Posiadanie własnych klientów to niekończące się zobowiązanie, które wiąże się z zachęcaniem, promocjami i innymi korzyściami, dzięki którym znów wybiorą właśnie Ciebie spośród ogromu dostępnych na rynku rozwiązań. Na dzień dzisiejszy pozyskanie klientów nie należy do największych trudności. Sztuką jest zachowanie ich na dłużej i stworzenie bazy lojalnych klientów, którzy świadomie i wiernie wskazywać będą właśnie Twoją markę.

Skąd wiesz, czy klient jest zadowolony lub niezadowolony? Co wpływa na decyzję rozpoczęcia pracy nad nową funkcją, jeśli nie wiesz nawet, czy klient tego potrzebuje, czy nie? Jak myślicie, czego oczekują od was klienci? Czy znaleźli to, czego szukali? Opinia klientów to jeden z najważniejszych elementów, które tworzą dobre imię firmy, umożliwiają pozyskanie nowych klientów, a tym samym pozwalają na jej rozwój. Dodatkowo opinia klientów to jeden z czynników, który powinien wpływać na ważne decyzje zapadające w Twojej firmie.
Warto zatem zastanowić się czy wystarczająco angażujemy klientów w życie firmy? Czy wiemy jak to robić, by przynosiło pożądane efekty?

Dlaczego mierzyć zadowolenie klienta.

Z każdym dniem rynek rozszerza się w niesamowitym tempie, pojawiają się nowe firmy, a konkurencja jest obfita i wciąż rośnie. Jednym z czynników różnicujących firmy obecne na rynku jest to, co Twoi konsumenci myślą o Tobie. Duże, dobrze prosperujące firmy jak np. Apple swój rozwój opierają na wysłuchaniu klienta oraz wzbogaceniu swoich produktów o nowe, innowacyjne funkcje, których oczekują odbiorcy.

Klienci, którzy po skorzystaniu z danych usług czy produktów pozyskują niemiłe doświadczenie chętnie dzielą się tym z innymi. Mentalność ludzka niestety sprawia, że wolimy na coś ponarzekać i odradzić innemu niż polecić coś, co mile nas zaskoczyło.
Co daje nam uzyskanie opinii klienta?

 

1. Zapewniają wgląd w ulepszenia produktu i ogólne wrażenia klienta.
Konieczna jest weryfikacja, co klienci myślą o Twoim produkcie. Naucz się słuchać – to bardzo cenna sztuka, która pozwala zwiększyć zadowolenie klientów. Uwzględnienie oczekiwań znacznie zwiększa ich lojalność wobec marki.
2. Umożliwiają bezpośredni kontakt i są szansą na poprawę zachowania klientów.
Dzięki opiniom swoich klientów pozostajesz z nim w bezpośrednim kontakcie. Kiedy opinie są negatywne staraj się odszukać źródło problemu i znajdź alternatywne rozwiązania. Natychmiast rozwiązując niedogodności zyskujesz większą lojalność klienta wobec marki i sprawiasz, że prawdopodobnie pozostanie na długo w twoich progach.

3. Zadowolony klient to najskuteczniejszy marketing.
Kiedy klienci spotykają się z produktem przekraczającym ich oczekiwania, pozytywne zaskoczenie i zadowolenie przeradza się w najskuteczniejszą drogę marketingu. Takie osoby stają się Twoimi osobistymi marketerami. Klienci prawdopodobnie polecą Twój produkt / usługę swoim przyjaciołom lub krewnym, a to świetny sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Polecenia są darmowym i skutecznym sposobem na marketing. Mówi się, że polecony klient kosztuje nas mniej, a jego wartość jest znacznie większa.

4. Pomagają w podejmowaniu decyzji.
Dzięki informacjom zwrotnym od klienta uzyskujesz namacalne dane do podejmowania ważnych decyzji. Decyzje te nie są oparte na twoich przeczuciach, ponieważ możesz dowiedzieć się, jak czują się Twoi klienci. Powinieneś wykorzystać opinie swoich klientów, aby poprowadzić przyszłość swojego produktu.

 

Reasumując ważnym jest by być w stałym kontakcie z swoimi odbiorcami. Ciągle badanie opinii klientów daje wgląd w doświadczenia związane z konsumpcji danego produktu lub usługi. Poziom doświadczenia pozwala sprawdzić, które z zastosowanych rozwiązań są korzystne, a które wymagają poprawy. Pomocną w tym przypadku może być aplikacja SurvGo, która umożliwia projektowanie oraz przeprowadzanie takiego typu badań. Jest to rozwiązanie o wiele ciekawsze, a co najważniejsze tańsze niż tradycyjne rozwiązania typu PAPI.

 

 

 

 

 

 

Komentowanie zostało zamknięte.